Bu Blogda Ara

25 Ocak 2016 Pazartesi

Jojo Moyes Senden Önce Ben kitap yorumu

 Jojo Moyes'in 'Me Before You' adlı kitabının sinema uyarlamasının Haziran ayında vizyona gireceğini öğrendim geçenlerde Twitter'da.Türkiye'de vizyona ne zaman girer bilmiyorum ama Amerika'daki vizyon tarihiyle buradaki arasında çok büyük bir fark olacağını sanmıyorum.
Biraz kitaptan bahsetmek istiyorum.
 Kitabı 3 kere okudum.Her okuyuşumda ilk okuyuşumda hissettiklerimin aynılarını hissettim.Bazı geceler uyumaya giderken bu kitabı düşünüp ağlamamak için müzik dinleyerek kulaklıklarım takılı bir şekilde uyudum.
 Öncelikle kitap Will Traynor'ın, onu hayatı boyunca tekerlekli sandalyeye ve yemek yemek için bile başkalarına muhtaç olmaya mahkum eden o feci motosiklet kazasını geçirdiği sabahı anlatarak başlıyor.Kitabı sonraki okuyuşlarımda her seferinde Will'in motosikletin üstüne geldiğini anladığı an kitabın içine girip Will'i çekesim geldi.Kitabı okursanız hissettiklerimi anlarsınız.Bu kazanın Will'in hayatına getirdiği tek güzellik Louisa Clark oldu ama bu mutluluğu da sadece 6 ay sürdü.
 Bazen Will bu kazayı geçirmeseydi Louisa'yla çok mutlu olabilecekleri geliyor aklıma ve sonra Will bu kazayı geçirmeseydi muhtemelen hiç tanışmayacaklardı diye düşünüyorum. Böyle düşünüyorum çünkü yaşam tarzları çok farklı.Zaten Will kazadan sonra ailesinin yanına yaşamaya başlıyor.Will çok büyük bir şirketin CEO'suydu.Louisa'ysa oturduğu semtte bir kafede garsonluk yapıyordu.Yani tanışıp bir şeyler yaşama ihtimalleri düşüktü.İkisininde hayatlarında o dönem birilerinin olduğunu da söylememe gerek yok zaten.
  Aslında ben kitabı okurken kötü bir sonla bitebileceğine ihtimal vermemiştim.Tabii ki benim de çoğu insan gibi kitabın son sayfalarını sabredemeden baştan okumak gibi bir huyum var.Ama okurken Will'in öldüğünü anlamamıştım ve kitabın arka kapağında 'Mucizelere inanmaktan vazgeçme (...)' gibi bir cümle yazıyor.Ben ordaki mucizenin Will'in intihar etmekten vazgeçmesi olduğunu düşünmüştüm.Değilmiş.Mucize Will'in Clark'a aşık olmasıymış.
 Kitabı bitirdikten sonra uzun süre etkisinden çıkamadım.Zaten kitapta kitabı okuyan ünlü yazarların,gazetelerin vs. yorumları bulunuyor.Çoğu benle aynı şeyi söylüyor.İçlerinde benim çok sevdiğim Alışverişkolik serisinin yazarı Sophie Kinsella da var.
Sanırım bu kadar.Bu benim yazdığım ilk blog.Fazlaca amatörce ve hatalarla dolu bir yazı olduğunun farkındayım.Umarım kitabı okumayanlar okumaz çünkü en can alıcı yerleri ve kitabın sonunda Will'in intihar ettiğini söylemiş oldum.Kitabı okumanızın bir esprisi kalmaz bu yazıyı okuduktan sonra kitabı okursanız.
 Zaman ayırıp okuyanlara teşekkür ederim. Yorumlarınızı benimle paylaşırsanız sevinirim.Tekrar teşekkürler...

3 yorum:

  1. devamını dileriz

    YanıtlaSil
  2. biraz daha çalışmalısın ama yine de güzel :)

    YanıtlaSil
  3. moda ile ilgili kitapları da yorumlamalısın cnm

    YanıtlaSil